perjantai 24. marraskuuta 2017

Vastaus Tohtori Jukka Kujalalle

Kasvatustieteen tohtori Jukka Kujala oli Helsingin Sanomassa 24.11.2017 julkaistussa mielipidekirjoituksessaan huolissaan poikien ja tyttöjen tasoeroista Pisa-tuloksissa.

Siinä, missä aihe on varmasti tärkeä ja kestää useammankin asiantuntijan kannanoton, haluan korjata tohtori Kujalaa yhdessä asiassa.

Kujala kirjoittaa: "Poikien oppimisen maailmaa rakentavat akateemiset ihmiset, joilta puuttuvat seisaaltaan pissaamisen kokemukset sekä Valtteri Bottaksen tai Partik Laineen sankariuran seuraamisen tunteet oman isän kanssa."

Voi Jukka. Jukka, Jukka, Jukka.

Olen nainen. Olen vaginallinen nainen. Olen pissannut lukemattomia kertoja seisaaltani. Olen pissannut seisaaltani viimeksi tänään. Kun olin lapsi, meillä oli siskoni kanssa seisaaltaanpissimiskilpailuja.

Täytyy myöntää, että itse en ole kasvatustieteen tohtori enkä edes fuksi, joten en tiedä, miten virtsaamiskokemukset tarkalleen ottaen vaikuttavat lasten kykyyn oppia. Tässä asiassa kuitenkin näyttäisi siltä, että tohtori Kujala ei joko ole ajatellut tarpeeksi naisoletettujen pissaamista tai sitten miehiseen seisaaltapissaamiseen liittyy jotain suorastaan maagisen ihmeellistä.

Jään seuraamaan keskustelua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Katso myös tämä:

Häpeä

Häpeä istuu pääni päällä ja nauraa. Se nauraa sitä, että sain tänään neljäsataa viisikymmentä euroa, joista käytin neljäsataa heti myöhässä ...